میلاد یک الهه

به مناسبت 28 خرداد  

روز میلاد عزیزی که همیشه برایم عزیز میماند، حتی اگر از آن من نباشد   

تولدت مبارک ... ای همه عشق ... ای همه ... 

 

 برای م.ط

 

   سحر از رایحه ی عطرِ بهاران سرشار

                   جامِ گل از میِ شبنم لبریز

                   و بلندای حضورِ خورشید

                   جوهرِ زرد به آبینه ی پهناورِ دریا می ریخت !

                   و افق از گره آبی وزرد چه فسون ها که نکرد! 

               -        صبحِ زیبای بهارینی بود

                                    

        باری امروز پس از مدت ها ،

         آن بهارین صبح تکرار شده است !

         و من از پنجره ی سبزِ امید

         شعرِ بی قافیه یِ « عشق » و« زمان » و « هدف » و « ثانیه » را

         به جهان می خوانم

             در رگِ شعرِ من امروز فقط

             شادیِ « آمدنت » می جوشد !

             و به این علت من ،  

             هرچه "اندوه " و "غم" و "غصه" و "تنهایی" را

              دور خواهم کرد از این شعر عظیم ...!

       این فقط شعر ی نیست  

       که زبانم گفته !

      همه احساسم را واژه واژه به سخن آوردم !

                

              امروز ، روزِ میلاد و جوانه زدنِ هستیِ توست

          و در این روزِ بزرگ ، روحِ من پرواز خواهد کرد تا

          خبرِ آمدنت را به همه عالمیان مژده دهد ...!

شبی

 برای "م.ط" به یاد شبی که نبود ...

 

امشب  

   هوای این شهر  

   خالی از نفس های توست . 

و اتاق ، دوری تو را با پنجره درد دل میکند  

 

تو نیستی و حتی آسمان هم امشب  

نبودت را فریاد می زند. 

و چه غمگین می بارد ... 

            همانند چشم های من  

امشب که نیستی  

     من هوای بدون حضور تو را تنفس می کنم 

و زنده ماندن بی تو چه زنده ماندن دردناکیست ! 

... 

امشب  

   نبض تو در رگ شهر دیگری می زند  

و تو در رودی دیگر در جریانی  

        - خوشا به حال ماهیان آن رود -  

  ولی درهر کجایی  

زودتر بیا  

   که ماهی تنگ دلم بی قرار توست!