آریای نجیب


تو را به نیرنگ شعار ها 

به ریای رنگ ها 

                    نمی دهم !


سینه ام مکان امنیست برای گلوله هایی که تو را هدف میگیرند!

و مشتم ، قدرتمند تر از هر گلوله ای !


خاک تو را خون "امیران"  به عرش برد!

پس بوسه میزنم به خاک تو

که "امیرهایی کبیر " در آن خفتند!

و "لاله ها " از پسشان بیدار شدند!


گرگ ها قصد گربه ی نازنین من میکنند.!

و بی خبر از این :

                       "که هر گلبانگ تکبیر، تیغیست بر گلوی گرگ...!"



آریای من !

                       تو را به قیمت ارزان یک دو دم قدرت 

                       به بی ارزشی  واق واق دو سگ 

                       تو را  

                               _ حتی_ 

                                            به قیمت جانم نمی دهم !



ایران ، وطنم 

تو را به ریای رنگ ها 

به نیرنگ شعار ها 

                          نمی دهم !




 

سی ماه !

به یاد امتحان آخر ، دیدار آخر ...


تو دیر رسیدی

و گونه هایت سرخ دویدن بود!

من سلام کردم، تو سر تکان دادی !

      - سکوت امتحان موحش بود -

همینکه رد شدی ، دنیا تمام شد و بی قراری ها شروع ...


من 

از آن خرداد تلخی که ماند گوشه ی ذهنم 

از آن روزی که تشویش تو زهر شد میان لبهایم 

من از همه ی این روزها دلگیرم !


در  همه ی این هزار و سیصد و بیست و دو روز

تو معنای دقیق آن چیزی بودی  

که دیگران "فراق" می خوانندش!



پ ن : از این کویر خسته ام . از این خاک خود خواه . (که روزی عاشقش بوده ام !)

- : کاش صبح که بیدار شدم از این سه  سال آخر زندگی چیزی به یاد نیاورم!


قاتل


نه چشمانت را بستم 

نه کفن بر پیکرت پوشاندم ...

تنها نشستم به تماشای دفن شدنت 

زیر غبار شیشه ی قاب !